Go-Lab Online Summer School 2020 (in Greek)

13-17 July 2020

Είστε εκπαιδευτικός και σκοπεύετε να εντάξετε νέες τεχνολογίες στο μάθημά μας; Σας ενδιαφέρει να μάθετε περισσότερα για το μοντέλο ανακαλυπτικής μάθησης (Inquiry Based Science Education);

Tότε αυτό το σεμινάριο είναι για εσάς!

Σε αυτό το διαδικτυακό σεμινάριο θα γίνει λεπτομερής παρουσίαση της πλατφόρμας του Go-Lab και κατάρτιση των συμμετεχόντων πάνω στα εργαλεία του. Το σεμινάριο περιλαμβάνει επίσης κατάρτιση στο μοντέλο της ανακαλυπτικής μάθησης και στον πειραματισμό με εικονικά και απομακρυσμένα εργαστήρια. Σκοπός του σεμιναρίου είναι να μπορούν μετά το πέρας του, οι συμμετέχοντες να δημιουργούν οι ίδιοι τα δικά τους μαθήματα και να τα εφαρμόζουν στην τάξη τους.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως αυτούς που διδάσκουν φυσικές επιστήμες.

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι είκοσι (20).

Προϋποθέσεις συμμετοχής: Σύνδεση στο διαδίκτυο, βασική γνώση υπολογιστών, βασική γνώση Αγγλικών (το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στα Ελληνικά. Παρόλο που σχεδόν όλα τα εργαλεία είναι μεταφρασμένα στα Ελληνικά, η κεντρική πλατφόρμα είναι στα Αγγλικά).

Η πλατφόρμα του Go-Lab είναι μια σύγχρονη πλατφόρμα, η οποία έχει ενταχθεί και στο πρόγραμμα σπουδών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ).

Σκοπός του Go-Lab είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να εντάξουν τον πειραματισμό στο μάθημά τους μέσω εικονικών και απομακρυσμένων εργαστηρίων καθώς και να προωθήσει την χρήση νέων τεχνολογιών στη σχολική τάξη μέσα από μαθήματα που βασίζονται στην ανακαλυπτική μάθηση.

Κύριοι στόχοι του σεμιναρίου είναι:

  • Γνωριμία με την πλατφόρμας του Go-Lab
  • Γνωριμία με τη χρήση εικονικών και απομακρυσμένων εργαστηρίων
  • Κατάρτιση στο ανακαλυπτικό μοντέλο διδασκαλίας
  • Δημιουργία και χρήση μαθημάτων μέσα από την πλατφόρμα του Go-Lab

Η πλούσια συλλογή της πλατφόρμας σε εργαστήρια, έτοιμα μαθήματα και υποστηρικτικές εφαρμογές που θα παρουσιαστούν, σε συνδυασμό με τις διαδραστικές συνεδρίες, τις εργασίες και την βιωματική κατάρτιση των συμμετεχόντων θα επιτρέψουν στους εκπαιδευτικούς να:

  • εντάξουν στο μάθημά τους νέες τεχνολογίες και να μάθουν πως μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν για να κάνουν το μάθημά του με αυτές είτε στο σχολείο είτε εξ’ αποστάσεως.
  • χρησιμοποιούν στοχευμένα το ανακαλυπτικό μοντέλο διδασκαλίας
  • προβάλουν και να μοιραστούν τη δική τους δουλειά μέσω της πλατφόρμας του Go-Lab

 

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν τα δικά τους μαθήματα, να τα δουλέψουν μαζί μου τους επιμορφωτές και να λάβουν σχόλια και συμβουλές πάνω σε αυτά. Κατά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, σαν τελική εργασία, θα ζητηθεί από τους εκπαιδευτικούς να ολοκληρώσουν το μάθημά τους και να το δημοσιεύσουν στο Go-Lab.

Οι εκπαιδευτικοί που θα ολοκληρώσουν την κατάρτιση και την τελική εργασία που θα ζητηθεί, θα λάβουν πιστοποιητικό παρακολούθησης.

Το σεμινάριο είναι δωρεάν!

Το σεμινάριο απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως αυτούς που διδάσκουν φυσικές επιστήμες, καθώς και σε όλους τους εκπαιδευτικούς που τους ενδιαφέρει να εισάγουν νέες τεχνολογίες στο μάθημά τους και κυρίως τον πειραματισμό με εικονικά και απομακρυσμένα εργαστήρια.

Το σεμινάριο απευθύνεται επίσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για το μοντέλο ανακαλυπτικής μάθησης, πως να σχεδιάσουν μαθήματα με αυτό, αλλά και πως να το εφαρμόσουν επιτυχημένα στην τάξη τους.

All times are EET Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή
11.00 – 13.00 Εισαγωγή στο Go-Lab

 

Ξεκινώντας ένα μάθημα στο Go-Lab

 

Βασικές λειτουργίες της πλατφόρμας

 

Βασικές εφαρμογές και εργαλεία

 

Συμβουλές και οδηγίες για την δημιουργία ενός ποιοτικού μαθήματος στο Go-Lab

 

Σχεδίαση μαθήματος με βάση το μοντέλο ανακαλυπτικής μάθησης (IBSE)

 

Παραδείγματα και πρακτική εφαρμογή

Συνεργατική μάθηση, αλληλεπίδραση με τους μαθητές και επόπτευση μαθήματος

 

Τα μυστικά ενός σωστού IBSE μαθήματος

Ολοκλήρωση και δημοσίευση μαθημάτων στο Go-Lab

 

Συζήτηση, ερωτήσεις και απαντήσεις

15.00 – 17.00 Συζήτηση, ερωτήσεις και απαντήσεις Συζήτηση, ερωτήσεις και απαντήσεις Συζήτηση, ερωτήσεις και απαντήσεις Συζήτηση, ερωτήσεις και απαντήσεις

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, σύνδεση στο internet, ακουστικά και μικρόφωνο.

 

Πριν την έναρξη του σεμιναρίου, θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να περιηγηθούν στην πλατφόρμα του Go-Lab (www.golabz.eu) και να εγγραφούν στη πλατφόρμα διαχείρισης μαθημάτων (www.graasp.eu). Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, θα υπάρχει κοινόχρηστος χώρος μέσα από τον οποίο οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλο το υποστηρικτικό υλικό.

 

Προετοιμασία πλάνου μαθήματος:

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν τα δικά τους μαθήματα, να τα δουλέψουν μαζί μου τους επιμορφωτές και να λάβουν σχόλια και συμβουλές πάνω σε αυτά. Κατά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, σαν τελική εργασία για να λάβουν την πιστοποίηση, θα ζητηθεί από τους εκπαιδευτικούς να ολοκληρώσουν το μάθημά τους και να το δημοσιεύσουν στο Go-Lab. Συνεπώς συνιστάται στους συμμετέχοντες, να προετοιμάσουν ένα πλάνο μαθήματος πάνω στο οποίο θα δουλέψουν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου. Για την προετοιμασία του πλάνου μαθήματος:

  • Επισκεφθείτε τη συλλογή εργαστηρίων του Go-Lab (https://www.golabz.eu/labs) και επιλέξτε ένα εργαστήριο που θα θέλατε να χρησιμοποιήσετε στην τάξη σας
  • Σχεδιάστε ένα απλό πλάνο μαθήματος με βάση αυτό το εργαστήριο.
Ελευθερία Τσουρλιδάκη
Η Ελευθερία Τσουρλιδάκη είναι απόφοιτος του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης με ειδίκευση στην υπολογιστική Φυσική. Το 2008 πήρε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα ειδίκευσης στην Αστροφυσική και Μηχανική από το τμήμα Φυσικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η ερευνητική της δραστηριότητα αφορά τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο των θετικών επιστημών βασιζόμενη στη χρήση των νέων τεχνολογιών αλλά και στη μέγιστη αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών. Η εργασιακή της εμπειρία περιλαμβάνει τη διδασκαλία των μαθημάτων φυσικής, χημείας και μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Εργάζεται στο τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής από τον Ιανουάριο του 2010 με κύρια ασχολία τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών σεναρίων που εστιάζουν στη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών καθώς και την κατάρτιση εκπαιδευτικών στη χρήση νέων τεχνολογιών.

The GO-Lab Portal: https://www.golabz.eu/

Graasp (authoring environment): https://graasp.eu/